אייל גורביץ', רוכב אופנוע וותיק וסוחר בשוק ההון, מוצא לא מעט קווים מקבילים.

לא מעט הקבלות אני מוצא בין ענפים שעל פניו אינם קשורים האחד לרעהו. היכן בכלל נמצא הקשר בין רכיבת אופנוע לאומניות לחימה למסחר בניירות ערך. הכסף בטח אינו מקשר בין השלושה ויש שיאמרו שרכיבת אופנוע היא עניין מסוכן ואילו אומנויות לחימה היא עניין לאנשים בעלי רמה גבוהה של אגרסיות. לא זה נכון ולא זה נכון. אני עושה את שלושתם. אני על אופנוע מ-1987 ולצערם של חלק מכם אני עדיין חי. באומנויות לחימה עסקתי  לסירוגין במהלך 49 שנותי ואי אפשר לומר שאני אדם אגרסיבי. ומסחר בניירות ערך הוא תחום עיסוקי. עלי לומר שלפחות בעיני ישנה הקבלה וקווים משיקים.

 

על טבע האדם

 

אם נביט סביבנו נגלה שאחד הדברים שדופקים את רוכב האופנוע, את הלוחם ואת הסוחר בניירות ערך שלא נאמר את הישראלי הממוצע הוא הטבע שלו. החשיבה ולפיה האינסטינקטים החייתיים שלו ותחושות הבטן יסייעו לו להימלט מכל צרה  מתגלה במרבית המקרים כשגויה מתחילתה ועד סופה. הפעולות הנכונות לביצוע בשלושת התחומים אותם מניתי מנוגדות לחלוטין לטבע שלנו, לאינסטינקטים, לתחושות ולאופי. ביצוע סיבוב נכון באופנוע מתבצע על ידי הפניית הכידון לצד הנגדי לסיבוב (היגוי הפוך) והמבט שרגיל להיות קרוב חייב להתרחק כמה שניתן עד ליציאה מהסיבוב ואף לסיבוב הבא. הגנה נגד מקל למשל מחייבת לסגור את המרחק לתוקף בניגוד לפעולה אינסטינקטיבית של שימת הידיים על הראש (ואז תחטוף בצלעות)  ואילו קניית מנייה מתבצעת בדרך כלל כאשר בכלל נדמה לך שכדאי למכור אותה. הטבע, מה לעשות, דופק אותנו, כנראה שפיסית וכלכלית גם יחד.

.

על ההקבלות

 

לא מעט הקבלות אפשר למצוא בין שלושת התחומים הללו שבראייה ראשונה נראים כה שונים ורחוקים. הדבר הראשון ששלושת התחומים הללו דורשים הוא שליטה עצמית ומשמעת. לוחם חסר שליטה עצמית ומשמעת ימצא את עצמו מוכה וחבול כבר בסיבוב הראשון. רוכב אופנוע חסר שליטה עצמית ומשמעת וללא אסטרטגיית רכיבה, לא יוציא ימיו ואילו סוחר בניירת ערך שחסר את המרכיבים הבסיסיים הללו ימחק תיק וזו רק שאלה של זמן.

 

תוכנית – כמו במסחר בניירות ערך כך גם ברכיבה על אופנוע או בקרב דרושה תוכנית: תוכנית מסחר, תוכנית רכיבה או תוכנית קרב. חייבת להתאפיין בראש ובראשונה ביכולת וידע לנהל את האנרגיות שלנו בין אם מדובר באנרגיות כלכליות פיסיות או נפשיות.

 

תזמון – בשלושת התחומים קיים עניין התזמון :  מתי לקנות, מתי לצאת לעקיפה ומתי להכות. בשלושתם יש נקודת אל חזור, אותה מקודה שבה אתה מחויב לעקיפה, מחויב למכה או מחויבת לפוזיציה. ובשלוש התחומים צריך לדעת מדי פעם לסגת ולוותר. בשני מקרים זה יכול לעלות בכסף או בעין סגורה. במקרה אחר זה יכול לעלות בחיים.

 

דרכי מילוט – בשלות התחומים חייבת להיות דרך מילוט. כאופנוען ברור לך שלא תתחייב לעקיפה או תתנהל בתנועה במקום שבו אין דרך מילוט או נסיגה במקרה של הפתעה. ברור גם שרכיכה עם אופנוע מחייבת ייצור שטח סטרילי כלומר שמירה על מרווח מארבעת הצדדים ולא רק מהרכב שלפניך. כלוחם לא תיכנס לטווח המכות של יריבך מבלי להיות מוגן וסגור. כסוחר ניירות ערך לא תיכנס לעולם לעסקה ללא יחס סיכוי סיכון והוראה לקטיעת הפסד.

 

 

לא מעט הקבלות אני מוצא בין תחומי העיסוק שלי בחיים ולא אחת אני מוצא הקבלות נוספות בין תחומים אחרים למסחר בניירות ערך. העניין הוא שמסחר בניירות ערך הוא כה ייצרי ומאפיל על כל שיקול דעת במידה כזאת שהוא עלול לסמא עיני חכמים ולהשכיח שבסופו של דבר מדובר בעניין לא מסובך כלל ועיקר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *